Afspraak voorbereiden

Wanneer u een afspraak heeft met een van onze advocaten, dan is het erg handig om voorafgaand aan deze afspraak uw problemen en vragen te e-mailen. Zo kunnen wij de afspraak goed voor u voorbereiden.

Uw problemen en vragen kunt u mailen naar info@appelman.nl

Wat neemt u mee naar de afspraak?

Het kan zijn dat u in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Om deze voor u aan te kunnen vragen, hebben wij uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs nodig. Daarnaast vragen wij u het volgende mee te nemen;

• bij een arbeidszaak zijn vaak de arbeidsovereenkomst van belang, salarisstroken en eventuele correspondentie in de vorm van afschriften van brieven of e-mails tussen u en uw werkgever.

• bij een echtscheiding is het doorgaans zinvol bij het eerste gesprek een kopie mee te nemen van de huwelijkse voorwaarden als u op huwelijkse voorwaarden getrouwd bent, een kopie van de hypotheekakte, de eigendomsakte van de woning en salarisstroken van u en uw echtgenoot, de aangifte inkomstenbelasting en een opsomming van uw bezittingen en schulden.

• bij alimentatiekwesties neemt u de meest recente jaaropgaaf en drie recente salarisstroken of uitkeringsspecificaties mee. Indien van toepassing neemt u ook de beschikking (uitspraak) van de Rechtbank waarin de alimentatie is bepaald of het convenant waarin de alimentatie is vastgelegd mee.

• bij een uitkeringskwestie is de beslissing van het UWV waartegen u bezwaar maakt nodig en een specificatie van uw uitkering.

Weet u niet precies wat wel en niet van belang is, dan hoeft u zich geen zorgen te maken. In het eerste gesprek zal uw advocaat aangeven welke stukken hij precies nodig heeft. U kunt die dan achteraf opsturen of bij een volgende afspraak meenemen. Neemt u originele stukken mee, dan maken wij daar kopieën van. De originelen blijven altijd in uw bezit.